Wednesday, September 12, 2012

Palmi all

"Why do birds suddenly appear..."

Istun siin palmi all, soojas Püha Vaimu SAALis.
Mõtted eilsest Kohtumisest Linnuteel: mis oli tore & mis oli kummaline. Ma jäin väga rahule meie külalisesinejatega. Tüübid oskavad end laval kehtestada & neil on see "presence". Minul ja Piial lõid karud peas kõvasti trummi ning unustasime kõik ära :D. Eks see presence tuleb kogemusega, sellepärast ma väga ei muretse. Aga, peo mõttes läks küll kõik korda, kõik tarbiti ära & oli lõbus. Viimane oli ka oluline mõte kogu sellel kokkusaamisel. 

Igatahes oleme terve see esimene nädal siin residentuuris suunanud oma energia ruumikujundusele. Mina isiklikult ei saa üldse mitte midagi peaaegu, et mõeldagi, kui mul pole ümberringi lilli. Raamatukogus valin ma ka alati koha mingi potilille all. Nüüd on see ruum aga siin lilli täis & silmal hea. See oli ka üks challenge, kas ma saan hakkama, kui ümberringi on alguses ainult mustad seinad.

"Inglid ja Kangelased" on üks fantaasiamaailm, kõigist nendest mitmetest fantaasiamaailmatest, mis on võimalik ja olemas. Kui ma ükskord avastasin end mõttelt, et mul polegi ühtegi kangelast, siis paanikas hakkasin ruttu endale kangelast mõtlema/otsima. Millegipärast mulle tundub, et peab ikka olema vähemalt üks kangelane, muidu oleks midagi kui puudu. Aga, tegelikult ma pole päris kindel, kes see kangelane on. Kas kangelane saab olla ainult isiklik või ta on pigem osa suurest süsteemist? Tüüp, kes päästab maailma, näiteks Supermän? Või mingi sõjakindral või suure riigi president? Või võib kangelane olla ka keegi, kes on kangelane ainult ühele inimesele? Või see pole enam kangelane vaid lihtsalt tore inimene?

Ma praegu arvan, et kangelane ei pea olema kangelane ka teiste arvates ja selline isiklik kangelane on ka olemas. Nii ma leidsin küll mitu kangelast, kes on seda tiitlit väärt just praegu. Näiteks, minu autokooli õppesõidu õpetaja, kes päästis ühe pensionäri elu, kui ma oleks sõidutunni ajal ta peaaegu alla ajanud. Õpetaja pärast pole ma killer. Ka mu boss on mu kangelane, sest ta saab aru, et ma ei saa iga päev praegu tööl käia kuna mul on vaja Kanutis meisterdada ja mõelda. Selle asemel, et mind töölt lahti lasta ta toob mulle süüa, et mul siis siin kõht vähemalt täis oleks. Väga normaalne mees, mu meelest.

Ma nägin hiljuti unes, et mul oli showing, kus oli hästi palju rahvast kohale tulnud & ma olin ilgelt närvis. Alustasin juba, kui suure hilinemisega ilmus kohale purjus Veiko Õunpuu, kes hakkas mind peksma, sest talle üldse ei meeldinud, et ma lava ees tõmblen. Siis kuskilt tagant, rahvamasside vahelt jooksis kohale Taavet, kes andis Veikole lõuga & päästis mu ära. Selles unenäos oli Taavet mu hero:)

Või kui võtta eilse showingu pealt, siis on mu kangelased need, kellel on enesekindlus.
Aga, unenägudega on samamoodi nagu fantaasiamaailmaga. See võib tunduda huvitav ainult sulle endale & kui sa püüad unenägu teisele ümber seletada, siis ta kaotab oma võlu. Igatahes, tekib tunne, kui püüda seletada seda inglikangelase fantaasiat, või vastata küsimustele, mis algavad "miks`i" & "milleks´iga", et ei oska enam rääkida ja kõik, mis suust välja tuleb, hägustab seda salapära. See on nüüd järgmine challenge, kuidas anda edasi oma fantaasiat nii, et salapära ei kaoks. Suured kirjanikud ju seda oskavad...

Siinkohal tahakski teada, kes või mis on sinu kangelane. Vastus võib olla igasugune meedium, mis tundub hetkel meelepärane (facebook, blogi, foto, sms, lugu,film, tuled jutustad ise jnejne).

2 comments:

  1. Ma nägin laup vastu pühap unes, et meil oli Jormaga ilge sitahäda ja vajusime kuskile kaubanduskeskusesse sisse. Aga kui peldikust välja tulin, oli see hiiglaslik palee turvade ja tuhandete külalistega fäänsides õhtutualettides. Sebisime (=Jorma) end sisse ja tegu oli Jaapani printsessi pulmaga. Walkies oli kuulda, et printsess saabub kohe lennukiga parklasse, aga pole veel kindel, kas ta abiellub ikka oma onupojaga, või valib teise mutri.

    Unenäod on vägevad.

    Ja silm puhkas ka teie Linnuteel. Aitäh ja reedeni.

    Vinokas

    ReplyDelete