Monday, February 6, 2012

neljas


neljas päev

neljas veebruar
jätkan teemat “unenäoanatoomia”... reliseerimata on ideed vaid abstraktsed võimalused.

kuhu kaob unenäo teema edaspidi...


“unenäoanatoomia”... sellest tuleb animatsioon. ehk hakkan koguma ka teiste unenägusid. parim väljund oleks animatsioon...

unenäod on muidugi kõige tähtsam info unenägijale endale ja kuidagi imelik oleks, kui kõneall oleks ainult siinse residendi unenäod. seega siinkohal pakuks võimalust, keda huvitab sümbolite keel, arutlemine tundmatu üle, kirjutatagu huvitavamad unenäod üles ja saata, kui on soovi, aadressli: nosnesse@gmail.com 
 resident gives a lecture for herself
pisuke lühiloeng:
kokkuvõtvalt, võimalikult lühidalt ja informatiivset alateadvuse ja teadvuse suhetest:
tänu C.G. Jungi uurimusele tekkis selline küsimus - mis otstarve on üleüldse unenägemisel inimese jaoks? mis roll on unenägudel inimese psüühilises talitluses ja tema elus tervikuna…
Jung jõudis interpreteerida 80 000 unenägu ja täheldas, et unenäod ei ole mitte ainult mingil viisil unenägija elulooga seotud vaid kujutavad endast ühteaegu osa suuremast psühhiliste tegurite võrgustikust ja tervikkogumina alluvad teatavale seaduspärale või mustrile. Seda mustrit nimetas ta individuatsiooni protsessiks.

Jung määratles kogu psühhe terviklikku keskset tuuma Ise’na, eristades seda ego’st ja Minast, mis moodustab tervikspsühhest ainult väikese osa.
Iset võib defineerida sisima juhttegurina, mis on teadlikust isiksusest lahus ning millest inimene saab aimu ainult oma unenägusid uurides. kas Mina võtab Ise sõnumeid kuulda on iseasi.
ilma väljaarenemata on avaram ja kõikehõlmav psühhe aspekt Ise kõigest sünniga kaasa antud võimalus. võib avalduda elu jooksul vaevumärgatavalt aga võib ka täielikult välja areneda…
Mina ülesanne on kogu süsteemi (psühhet) läbivalgustada ja aidata sel enesest teadlikuks saada ja sealt kaudu tegelikuks saada.
peaks veel segitama mõisteid Vari, arhetüübid Anima ja Animus Anima on meessoost isiku alateadvuse naiselik aspekt – kõigi naiselike psühholoogiliste tendentside peersonifikatsioon alateadvuses. Animus vastavalt siis naissoost isiku mehelik printsiip. Vari – Varjus sisalduvad Mina tundmatud või vähetuntud omadused ja jooned – need aspektid, mis võiksid samahästi olla ka teadvuslikud. mõnes aspektis võib Vari koosneda ka kollektiivsetest teguritest, mis tulenevad indiviidi isiklikust elust väljapoole jäävatest allikatest. kui inimene üritab oma Varju näha, saab ta tihtilugu teadlikuks omadustest ja tungidest, mille olemasolu ta iseendas eitab, märgatest neid aga väga hästi teistes…
kui mõni sõber teile mõnda asja ette heidab ja te tunnete, kuidas teid haarab viha, siis võite olla üsna kindel, et olete põrganud mingile osale oma Varjust, millest te ise teadlikud ei ole.

Carl G. Jung "Inimene ja tema sümbolid" (sealt on see informatiivne tekst katkendlikult refereeritud).
see raamat on nimelt läbimüüdud ja seda enam raamatupoodidest ei saa. Harju tänava vanaraamatu poes on sel raamatul second hand levis järjekord, kus mina näiteks olen üheteistkümnes…
sümpatiseerib naskapi indiaanlaste ettekujutus. juba kas või selle tõttu, et Ego’st üle vaadata.
naskapi indiaanlase nimetavad seda sisimat tuuma või hinge, mida Jung Iseks nimetab “minu sõber” või “Suur Inimene”. naskapi indiaanlased kui elupõlised jahimehed ja üksiklased (neil pole kujunenud hõimukombestikku, ühiseid uskumusi ega tavandeid), nende algelises eluküsitluses on hing lihtsalt inimese sisim kaaslane, ta elab inimese südames ja on surematu, enne surma või suremise ajal ta inkarneerub uues olendis.

veel hea teada:
unenägu on normaalne ja loomulik nähtus, millel pole tähendusi, mida tal ei ole. (võluv vangerdamine)
 ja
“unenägu on iseenda tõlgendus” – ütleb talmud.
meenutan siinkohal lõpetuseks jällegi tarkade meeste juttu – paljad sõnad on paljad sõnad, tühjad ja väärtusetud. me võime ju teada pühakutest, teistest jumalameestest ja ürgemast kõike infot. kui need jäävad meile pelgalt kujunditeks, mille jumalikkust pole me kogenud, sarnaneks see unes rääkimisega, sest me ei tea millest me räägime.
need saavad elujõu ja tähenduse, kui arvestada nende seotust elusa inimesega.
ütleks siinkohal veel fb mõjutustega, et mulle see viimane mõte meeldib - seotus elusa inimesega.

linke:

ja veel raamatuid:
Sigismund Freud “Unenägude tõlgendamine” (üks meelidvalt raske klots mida annab lugeda aastaid).

siin üks teemakohane väärt film:
‘Matter of Heart: The Extraordinary Journey of C.G. Jung’
Matter of Heart: The Extraordinary Journey of C.G. Jung is a fascinating 1986 documentary that explores Jung’s life through interviews with the man himself and reminiscences from his colleagues, friend and students, some of whom were analyzed by Jung. This is a fine introduction to Jung’s concepts of archetypes and the collective unconscious. Written by Suzanne Wagner and directed by Mark Whitney.
http://www.amazon.com/Matter-Heart-Extraordinary-Journey-C-G/dp/B00028G6LC
Painting by Carl Jung




No comments:

Post a Comment