Wednesday, February 1, 2012

Resident veebruaris 2012: Katrin Essenson


Katrin Essenson:
"serial works"
 

proloog

resident talks: sümpatiseerib geneetilise välja teooria, millest lähtuvalt võib erinevatel inimestel, erinevas geograafilises punktis olles, ühel ja samal ajahetkel pähe turgatada sama ideed või samad mõtted. juba pikemat aega kirjutan üles unenägusid. lootes leida sealt mingisugust selgitavat infot tundele, millest ma ei saa juba mõnda aega lahti - ma justkui tammuksin aasta aasta järel ikka selle sama koha peal. midagi ei ole muutunud mind ümbritsevas keskkonnas ja kuigi ma ise püüan muutuda, otsida misiganes lahendust, et elu tunduks elamisväärsem. ...mässamisest ja kannatamisest on siiber. vabadus on justkui teha kõike mida soovid. kuidas edasi. hedonistlikult nautida nagu samuti ei saa käsukorras. kohe kui ma mõtlen, et enam hullemaks minna ei saa, selgub, et saab küll. ja ma millegipärast mõtlen, et ma ei ole päris üksi selle tundega. 13 aastat vabakutselist tegevkunstniku elu... nojah, tehasesse ma samuti tööle ei sobi, sest liinil ei tohi kaasa mõelda, või mis veel hullem, ei tohi üldse midagi (muud) mõelda, nt kuidas liinitööd paremaks teha vms, tuleb täpipealt täita ülesannet, et ülejäänud tehase masinavärk toimiks veatult. selles mõttes, et ka kunstniku elu võib olla tehasetöö. eks tuleb võtta kasutusele vanad trikid, provotseerida. sõnastada probleem võimalikult täpselt. provotseerida end vabu radikaale otsima, kuid mitte ainult lammutamise sooviga vaid pigem ümberpaigutamise sooviga. tegevkunstnikuna saada aeg ja ruum ja stipp ka veel, kuuks ajakski ja saabki pühenduda täielikult sellele, millega peaks iga päev tegelema - olema tegevkunstnik ja olme ei sega. tõeline kaelamurdev ülesanne on muidugi vaatamata tingimustele (olgu need siis head või halvad) hoida siht sirge. elu on liiga lühike, veebruar on liiga lühike, et tegeleda ebaoluliste asjadega. ma ei luba teile siin midagi peale selle, et süvenen põhjalikult. unistused teoks ehk elame näeme.

Katrin Essenson on kuraator ja tegevuskunstnik, kes on loonud etendusi alates 1998. Aastast. Tema loomingut on esitatud Eestis, mitmel pool Euroopas ja USA-s. Muude ettevõtmiste kõrval käivitas ta koos Liina Keevallikuga erinevaid kunstivaldkondi soosiva festivali Maikellukese päevad (www.kirbutsirkus.com) ning koos Raul Kelleriga eksperimentaalse helikeskkonna Lokaalraadio ja radiofoonika festivali Radiaator (www.lokaaraadio.ee).
NB! Kuu jooksul toimuvad mitmed avalikud showingud, jälgi infot!

No comments:

Post a Comment